Grudzień 15, 2017, 05:36:50 am

Autor Wątek: Aktualizacja 0.8 już jest!  (Przeczytany 930 razy)

Offline Kuzyn

  • Administrator
  • Starszy użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 263
  • Reputacja: +9/-0
    • Zobacz profil
Aktualizacja 0.8 już jest!
« dnia: Grudzień 23, 2016, 09:22:42 pm »


Tuż przed świętami dostaliśmy prezent od Sauropod Studio! Aktualizacja 0.8 trafiła właśnie dzisiaj na platformę Steam.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=o1J2zeeVNfU" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=o1J2zeeVNfU</a>



Rośliny i surowce



Często prosiliście nas o to żeby gra była bardziej rozwinięta pod względem wizualnym, w końcu nam się to udało. Zmiany te nie dotyczą tylko tego jak gra wygląda, dodają też zupełnie nowe możliwości jeśli chodzi o rozgrywkę; objekty na powierzchni mogą zostać zebrane by zapewnić graczowi szybki rozwój w początkowej fazie gry.
Twoje Bricktrony natkną się na głazy, skrawki żelaza i brimstone (tak oficjalnie nazywa się nowy pomarańczowy kryształ!), wszystkie te surowce mogą zostać bardzo szybko zebrane. Dla urozmaicenia wizualnego dodaliśmy rośliny (na razie nie mają zastosowania) oraz drzewa, oba te obiekty moga mieć różną wielkość, od malutkich po ogromne! Wszystko to możecie dodać według własnego upodobania w edytorze map!

Poza tym odświeżyliśmy nieco interfejs edytora by wyglądał nowocześniej.

Kolejną dużą zmianą jest zmiana systemu rozmieszczania surowców pod ziemią, dzięki temu usunęliśmy magiczne kopalnie! Od teraz tworząc kopalnie odkrywke możecie natknąć się na żyły danego surowca, co pomaga w wydobyciu.



Zbieractwo
Dodaliśmy nowe narzędzie, “Harvest Task”. Jego zasięg działania ma kształt okręgu, w którego granicach Bricktrony będą szukać poszczególnych surowców; drzew, głazów, brimstone i żelaza! Dodatkowo możecie zaznaczyć poprzez opcje dostępne u dołu ekranu, które z tych rzeczy chcecie zbierać, można wydać rozkaz np. tylko ścinania drzew. Samo zadanie drwala zostało wcielone w zbieractwo, więc nie jest już dostępne.

Zarządzanie grupami
Zdecydowanie ulepszyliśmy system poruszania się Bricktronów i grup Corruptronów. Zapewnia to lepsze budowanie, ciekawsze walki, płynny system chodzenia i wymijania się nawzajem. Dodatkowo, jednostki reagują natychmiastowo co jest bardzo przydatne w trakcie odwrotu z walki czy przerwania jakiegoś innego działania.



Odświeżenie walki
Dodaliśmy kilka ciekawych rzeczy i zbalansowaliśmy walkę na nowo. Głównym celem tych zmian było wydłużenie czasu walk. Dzięki temu układ terenu czy wzniesione budowle obronne mają większy wpływ na przebieg starć. Wolniejsze potyczki ułatwiają także zarządzanie i manewrowanie wojskiem.



  • Łucznicy oraz robotnicy od dzisiaj walczą wręcz, nie są tak silni jak rycerze, ale w przewadze liczebnej mogą odwrócić bieg starcia.
  • Praktycznie wszystko jest wytrzymalsze, od Bricktronów po budowle.
  • Łucznicy mogą strzelać dalej jeśli są wyżej położeni.
  • Kliknięcie prawym przyciskiem na wroga podczas aktywnego zaznaczenia łucznika spowoduje, że łucznik zbliży się do wroga na tyle, by ten był w jego zasięgu.
  • Dodany został skrót klawiszowy: shift + ppm, jednostka zaatakuje jeśli spotka coś po drodze.



Nowy blok: łącznik
Wprowadzamy całkowicie nowy element, kamienny łącznik. Jest wielkości połowy dużego bloku kamienia, jego zaletą jest to, że można podłączyć do niego drewniane wsporniki i belki. Mamy nadzieję, że ten blok na stałe pozwoli połączyć drewniane budowle z kamiennymi i nie będą wymagane już żadne różne udziwnienia by móc cieszyć się skomplikowanymi konstrukcjami.



Nowy sposób wyznaczania zadań
Wizualny aspekt i funkcjonalność zadań zostały odświeżone i przeprojektowane. Dzięki temu zadania takie jak formowanie terenu są teraz łatwiejsze do zrozumienia. Poszerzanie tuneli, kopalni czy terenu zbierania jest teraz o wiele łatwiejsze.



Przeprojektowanie trybu Podboju
Wysłuchaliśmy opinii naszych graczy i postanowiliśmy przebudować tryb Podboju od zera, zaszło tyle zmian, że nazywamy go Podbój v2. Chcemy aby tryb był przystępny w trybie wieloosobowym jak i jednoosobowym. Założeniem tego trybu jest powolny rozrost terenu gracza, który musi dbać o to co już podbił.

  • Zajęte shardy będą generować Wispy i wysyłać je do głównego kryształu, co zmusza nieco gracza do ekspansji i obrony shardów.
  • Tylko rycerze i łucznicy mogą zajmować kryształy i odłamki, ale za to robotnicy mogą powstrzymywać przed wrogim przejęciem.
  • W trybie wieloosobowym zajmowanie kryształów i shardów jest zablokowane na pierwsze 15 minut gry. Powoduje to, że gracze skoncentrują się bardziej na zbieraniu surowców i budowie obrony niż szturmowaniu.
  • Wispy z zabitych Bricktronów będą wracać do głównego kryształu gracza gdzie po kilku minutach będą się odradzać. Dzięki temu niemożliwe będzie zabicie wszystkich swoich Bricktronów, a następnie odrodzenie ich jako rycerzy. Przez to jeden gracz mógł w ten sposób szybko podbić innego gracza już na starcie gry.
  • W trybie wieloosobowym wystarczy zajać główny kryształ wroga by wygrać. W jednoosobowym natomiast trzeba zajać wszystkie kryształy i shardy zajęte przez corruptrony.
  • Odnowiliśmy tabelę wyników by mogła ona wspierać większe mapy, jest tez bardziej przejrzysta.

Wiki
Stworzyliśmy całkowicie nową Wiki dostępną pod adresem wiki.castlestory.net - chcemy by to było główne źródło informacji dla graczy, którzy uczą się grać w Castle Story. Zaczyna się od czterech części Poradnika dla Początkujących. Uczą one podstawowych funkcji gry i tego jak zbudować swój pierwszy mur. Dzięki temu usunęliśmy tutorial, który był już dosyć przestarzały.

Przerobienie systemu Wispów
Wispy, znane także jako dusze czy świetliki. Po pierwsze, nie trzeba już wydobywać niebieskiego kryształu by móc tworzyć Bricktrony, chcemy by tworzenie ich było jednakowe w każdym systemie.

  • Wispy, które świecą się na żółto, oznaczają, że można stworzyć nowego Bricktrona.
  • Od teraz główny kryształ generuje niebieskie wispy przez cały czas, gdy uzbiera się ich odpowiednia ilość zamieniają się w jednego żółtego wispa.
  • Zajęte shardy generują teraz niebieskie wispy i wysyłają je do głównego kryształu.
  • Martwe Bricktrony generują mniejszego, żółtego wispa, który wraca do głównego kryształu i tworzy Bricktrona z powrotem po dwóch minutach oczekiwania.
  • Zabite Corruptrony wysyłają fioletowe wispy do kryształu osoby, która je zabiła. Warte sa tyle co niebieskie wispy.
  • Dodane zostały nowe cienie do wispów.

Nowy wygląd składów
Wielu powracających graczy miało problemy z odróżnieniem żelaza od kamienia. Postanowiliśmy odświeżyć wygląd brimstona, kamienia i żelaza tak by nie było już wątpliwości.



Usprawniony silnik
Dzięki usprawnieniom i poprawkom uzyskaliśmy lepsze czasy ładowania map.

Nowa mapa: Orosi Valley
Jest to nowa, oficjalna mapa dedykowana trybowi Podboju (2v2), ale grywalna także 1v1 czy w trybie Inwazji. Jest to symetryczna mapa z kilkoma stromymi klifami, oferująca uniknalną rozgrywkę bazującą na skrótach i wysokościach.



Nowa mapa: Riverains
Jest to druga, oficjalna mapa w aktualizacji 0.8 - została stworzona na potyczki 1v1 lub drużynowe 2v2 w nowym, odświeżonym trybie Podboju. Wąskie gardła zostały zaprojektowane tak by zmuszały graczy do konfrontacji. Jest to pierwsza mapa od czasów Pineburga, która posiada zbudowaną już konstrukcję. Jest nią stara, zrujnowana wieża strażnicza, zapewniająca strategiczną przewagę dla tego, kto ją zajmie i odbuduje.



Odświeżona mapa: Plteau Mont-Royal
Mapa ta była projektowana z myślą o trybie sandbox. Brakowało jej symetryczności, była niezbalansowana i tak dalej więc postanowiliśmy ją odświeżyć. Zapewne będziemy musieli ją jeszcze dopieścić ale mamy nadzieję, że w obecnej formie będzie już przyjazna i fajna do podbojów czy inwazji.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2016, 09:25:07 pm wysłana przez Kuzyn »
Zapraszam do rejestracji na forum :)
Sprawdzajcie e-maile z linkiem aktywacyjnym!