Czerwiec 25, 2017, 10:41:22 am

Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Poradniki / Castle Story Wiki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kuzyn dnia Czerwiec 09, 2017, 09:14:31 pm »
Jeśli szukacie dokładniejszych informacji o grze, trybach, blokach, postaciach itd. zajrzyjcie na Wiki przygotowaną przez twórców:
2
Aktualności / Wersja 0.9 zawitała na Steam
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kuzyn dnia Czerwiec 09, 2017, 05:27:30 pm »
Warto zaktualizować Castle Story na platformie Steam, właśnie ukazała się wersja 0.9, więcej możecie poczytać o niej w tym temacie. Jeśli zauważę jakieś zmiany w stosunku do tego co zapowiadano to poinformuję Was w tym wątku (cały czas nie ma oficjalnego change logu od tworców).
3
Pomoc / Odp: Logowanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Bhani dnia Maj 15, 2017, 12:24:00 pm »
Udało Ci się rozwiązać problem? Wrzuć screena to na pewno da się to jakoś rozwiązać :)
4
Aktualności / Flagi?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kuzyn dnia Maj 08, 2017, 12:27:43 am »
Prawdopodobnie do gry zostaną wprowadzone flagi. Nie zostały jeszcze zapowiedziane więc nie wiemy kiedy i w jakiej formie konkretnie będzie można ich używać, ale mamy taki o to obrazek:

5
Pomoc / Odp: Logowanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kuzyn dnia Kwiecień 13, 2017, 01:43:00 am »
Wyślesz zdjęcie? Gra działa na Steam, ale nie potrzebuje połączenia z Internetem więc nie bardzo rozumiem gdzie ten błąd występuje.
6
Pomoc / Logowanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez xmarx212 dnia Kwiecień 02, 2017, 01:20:23 pm »
Hey, mam pewien problem z grą. Otóż gdy już się zarejestrowałam na oficjalnej stronie i próbowałam się zalogować w grze, mam cały czas "connecting to server". Nie mam pojęcia co z tym zrobić. Może ktoś wie co poradzić na to?
7
Aktualności / Nadchodzące nowości, już niebawem
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kuzyn dnia Luty 27, 2017, 01:42:55 am »
Poniżej prezentuję Wam zbiór informacji odnośnie nadchodzących nowości, część z nich jest już w grze, ale w fazie testowej. Aktualizacja z poprawkami błędów pojawi się w tym tygodniu, reszta czeka jeszcze na swoją kolej.

  • Mgła wojny - każda z jednostek będzie miała swoje pole widzenia, w którym możemy zauważyć wrogów. Nie będziemy w stanie podglądać wrogów od samego początku. Poza jednostkami pole widzenia zyskają też kryształy i latarnie. Dzięki suwakowi będzie można ustalić jej intensywność.
  • Wstążki w trybie multi - prawdopodobnie będą pomagały rozróżnić graczy.
  • Zachowania pasywne - jeśli jakiś Bricktron zostanie pozostawiony bez zadania zacznie on spacerować wokół miejsca, w którym stał, a czasem usiądzie.
  • Free Agent System - to system, który pozwoli skupić się bardziej na budowie zamków, wyznaczaniu miejsc do zbierania surowców i walce niż na rozkazywaniu każdemu Bricktronowi z osobna. Sposób działania jest prosty, wystarczy stworzyć nowe zadanie a Bricktrony same zaczną do niego dołączać (jeśli wcześniej nie miały innych zadań). Natomiast tworząc dwa zadania jednocześnie, podzielą się one pracą między sobą. W bardzo prosty sposób można też określić ilość miejsc na dane zadanie, dzięki czemu możemy przekierować więcej pracowników w inne miejsce. Wprowadzenie tego systemu nie oznacza oczywiście tego, że nie możemy już kierować każdym Bricktronem z osobna, jest to wciąż możliwe. Przypisując danego Bricktrona do zadania, przydzielamy mu stałą pracę, nie będzie on przechodził do innych miejsc jeśli go o to nie poprosimy. Działa to też w sytuacji gdy nie chcemy, aby Bricktron dołączał sam do zadań, wystarczy kazać mu stanąć w danym miejscu (wydając zwykły rozkaz ruchu) a Bricktron zostanie tam.
  • Zbieranie roślin/włókien - ostatnio dodane rośliny zyskają nowe zastosowanie, będzie można je zbierać w postaci włókien.
  • Finalizowanie projektów - gdy zaczynamy coś budować i tworzymy projekt (blueprint) to będzie on w fazie niesfinalizowanej. Dzięki temu Bricktrony nie zaczną nosić bloków już od samego początku, co daje nam czas na rozplanowanie budowy i ewentualne zmiany w trakcie. Dopiero gdy akceptujemy dany projekt, to Bricktrony ruszą do pracy. Każde kolejne poprawki lub nowe projekty w obrębie jednego zadania muszą być ponownie zaakceptowane.
  • Mosty linowe - dzięki nim będzie można łatwo dostać się na kolejną wyspę lub płaskowyż. Do ich budowy potrzeba włókien oraz drewna.
  • Piec - nowa konstrukcja, wymaga 8 skał. Można wytopić w nim sztaby żelaza (za pomocą surowego żelaza oraz brimstona, który robi za paliwo).
  • Kopiowanie i powielanie schematów - dzięki temu szybciej możemy stawiać proste mury czy dostawiać nowe piętra budynków.
  • Plug-brick w wersji T - ostatnio dodano nowe bloki kamienne, w które można wczepić drewniane bloki. Powstały ich trzy wersje, z jedną wypustką, dwoma (w kształcie L) oraz czterema (w kształcie plusa). Zapomniano jednak o wersji z trzema w kształcie litery T, co zostanie właśnie uzupełnione.
  • Warsztat - nowa konstrukcja, wymaga 6 desek. Można wytwarzać w niej elementy ekwipinku dla rycerza oraz łucznika.
  • Miecz, tarcza, hełm - wytwarza się je w warsztacie dzięki obróbce żelaza. Są potrzebne by móc zrekrutować nowego rycerza.
  • Łuk, czapka, kołczan ze strzałami - wytwarza się je w warsztacie dzięki obróbce włókien, żelaza i drewna. Są potrzebne by móc stworzyć nowego łucznika.
  • Stojak na broń i ekwipunek - nowa konstrukcja, wymaga 6 desek. Można odkładać tam wytworzone bronie oraz ekwipunek.
  • Nowy system rekrutacji wojsk - by móc zrekrutować rycerza lub łucznika musimy wytworzyć dla nich ekwipunek. Do składowania przeznaczony został stojak, następnie wystarczy rozkazać Bricktronowi udać się do niego i wziąć przygotowany sprzęt. W taki o to sposób pozyskujemy nowe wojska. Oczywiście jeśli mamy okres pokoju, możemy rozkazać Bricktronom złożenie broni z powrotem na stojak, dzięki temu odzyskujemy siłę roboczą. Ponadto, nie musimy wytwarzać całego ekwipunku dla rycerza by mógł walczyć. Wystarczy, że Bricktron podniesie miecz i jest już gotowy do bitwy, jednakże nie będzie on tak efektywny jak rycerz z tarczą i hełmem.
  • Healing Beacon - wymaga 1 żelaza i 20 brimstona. Leczy nasze Bricktrony jeśli są w zasięgu działania.
  • Sentinel - wymaga 1 żelaza i 20 brimstona. Strzela do zbliżających się przeciwników
  • Lantern Ward - pozwala oświetlić duży fragment mapy, rozwiewa też mgłę wojny na określonym obszarze.
  • Pylon - służy do zasilania wszystkich nowych wardów, wymaga 1 żelaza i 1 brimstona.
  • Capture Ward - wymaga 1 żelaza i 20 brimstona. Pozwala zajmować nowe kryształy.



















8
Aktualności / Aktualizacja 0.8 już jest!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kuzyn dnia Grudzień 23, 2016, 09:22:42 pm »


Tuż przed świętami dostaliśmy prezent od Sauropod Studio! Aktualizacja 0.8 trafiła właśnie dzisiaj na platformę Steam.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=o1J2zeeVNfU" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=o1J2zeeVNfU</a>



Rośliny i surowce



Często prosiliście nas o to żeby gra była bardziej rozwinięta pod względem wizualnym, w końcu nam się to udało. Zmiany te nie dotyczą tylko tego jak gra wygląda, dodają też zupełnie nowe możliwości jeśli chodzi o rozgrywkę; objekty na powierzchni mogą zostać zebrane by zapewnić graczowi szybki rozwój w początkowej fazie gry.
Twoje Bricktrony natkną się na głazy, skrawki żelaza i brimstone (tak oficjalnie nazywa się nowy pomarańczowy kryształ!), wszystkie te surowce mogą zostać bardzo szybko zebrane. Dla urozmaicenia wizualnego dodaliśmy rośliny (na razie nie mają zastosowania) oraz drzewa, oba te obiekty moga mieć różną wielkość, od malutkich po ogromne! Wszystko to możecie dodać według własnego upodobania w edytorze map!

Poza tym odświeżyliśmy nieco interfejs edytora by wyglądał nowocześniej.

Kolejną dużą zmianą jest zmiana systemu rozmieszczania surowców pod ziemią, dzięki temu usunęliśmy magiczne kopalnie! Od teraz tworząc kopalnie odkrywke możecie natknąć się na żyły danego surowca, co pomaga w wydobyciu.



Zbieractwo
Dodaliśmy nowe narzędzie, “Harvest Task”. Jego zasięg działania ma kształt okręgu, w którego granicach Bricktrony będą szukać poszczególnych surowców; drzew, głazów, brimstone i żelaza! Dodatkowo możecie zaznaczyć poprzez opcje dostępne u dołu ekranu, które z tych rzeczy chcecie zbierać, można wydać rozkaz np. tylko ścinania drzew. Samo zadanie drwala zostało wcielone w zbieractwo, więc nie jest już dostępne.

Zarządzanie grupami
Zdecydowanie ulepszyliśmy system poruszania się Bricktronów i grup Corruptronów. Zapewnia to lepsze budowanie, ciekawsze walki, płynny system chodzenia i wymijania się nawzajem. Dodatkowo, jednostki reagują natychmiastowo co jest bardzo przydatne w trakcie odwrotu z walki czy przerwania jakiegoś innego działania.



Odświeżenie walki
Dodaliśmy kilka ciekawych rzeczy i zbalansowaliśmy walkę na nowo. Głównym celem tych zmian było wydłużenie czasu walk. Dzięki temu układ terenu czy wzniesione budowle obronne mają większy wpływ na przebieg starć. Wolniejsze potyczki ułatwiają także zarządzanie i manewrowanie wojskiem.



  • Łucznicy oraz robotnicy od dzisiaj walczą wręcz, nie są tak silni jak rycerze, ale w przewadze liczebnej mogą odwrócić bieg starcia.
  • Praktycznie wszystko jest wytrzymalsze, od Bricktronów po budowle.
  • Łucznicy mogą strzelać dalej jeśli są wyżej położeni.
  • Kliknięcie prawym przyciskiem na wroga podczas aktywnego zaznaczenia łucznika spowoduje, że łucznik zbliży się do wroga na tyle, by ten był w jego zasięgu.
  • Dodany został skrót klawiszowy: shift + ppm, jednostka zaatakuje jeśli spotka coś po drodze.



Nowy blok: łącznik
Wprowadzamy całkowicie nowy element, kamienny łącznik. Jest wielkości połowy dużego bloku kamienia, jego zaletą jest to, że można podłączyć do niego drewniane wsporniki i belki. Mamy nadzieję, że ten blok na stałe pozwoli połączyć drewniane budowle z kamiennymi i nie będą wymagane już żadne różne udziwnienia by móc cieszyć się skomplikowanymi konstrukcjami.



Nowy sposób wyznaczania zadań
Wizualny aspekt i funkcjonalność zadań zostały odświeżone i przeprojektowane. Dzięki temu zadania takie jak formowanie terenu są teraz łatwiejsze do zrozumienia. Poszerzanie tuneli, kopalni czy terenu zbierania jest teraz o wiele łatwiejsze.



Przeprojektowanie trybu Podboju
Wysłuchaliśmy opinii naszych graczy i postanowiliśmy przebudować tryb Podboju od zera, zaszło tyle zmian, że nazywamy go Podbój v2. Chcemy aby tryb był przystępny w trybie wieloosobowym jak i jednoosobowym. Założeniem tego trybu jest powolny rozrost terenu gracza, który musi dbać o to co już podbił.

  • Zajęte shardy będą generować Wispy i wysyłać je do głównego kryształu, co zmusza nieco gracza do ekspansji i obrony shardów.
  • Tylko rycerze i łucznicy mogą zajmować kryształy i odłamki, ale za to robotnicy mogą powstrzymywać przed wrogim przejęciem.
  • W trybie wieloosobowym zajmowanie kryształów i shardów jest zablokowane na pierwsze 15 minut gry. Powoduje to, że gracze skoncentrują się bardziej na zbieraniu surowców i budowie obrony niż szturmowaniu.
  • Wispy z zabitych Bricktronów będą wracać do głównego kryształu gracza gdzie po kilku minutach będą się odradzać. Dzięki temu niemożliwe będzie zabicie wszystkich swoich Bricktronów, a następnie odrodzenie ich jako rycerzy. Przez to jeden gracz mógł w ten sposób szybko podbić innego gracza już na starcie gry.
  • W trybie wieloosobowym wystarczy zajać główny kryształ wroga by wygrać. W jednoosobowym natomiast trzeba zajać wszystkie kryształy i shardy zajęte przez corruptrony.
  • Odnowiliśmy tabelę wyników by mogła ona wspierać większe mapy, jest tez bardziej przejrzysta.

Wiki
Stworzyliśmy całkowicie nową Wiki dostępną pod adresem wiki.castlestory.net - chcemy by to było główne źródło informacji dla graczy, którzy uczą się grać w Castle Story. Zaczyna się od czterech części Poradnika dla Początkujących. Uczą one podstawowych funkcji gry i tego jak zbudować swój pierwszy mur. Dzięki temu usunęliśmy tutorial, który był już dosyć przestarzały.

Przerobienie systemu Wispów
Wispy, znane także jako dusze czy świetliki. Po pierwsze, nie trzeba już wydobywać niebieskiego kryształu by móc tworzyć Bricktrony, chcemy by tworzenie ich było jednakowe w każdym systemie.

  • Wispy, które świecą się na żółto, oznaczają, że można stworzyć nowego Bricktrona.
  • Od teraz główny kryształ generuje niebieskie wispy przez cały czas, gdy uzbiera się ich odpowiednia ilość zamieniają się w jednego żółtego wispa.
  • Zajęte shardy generują teraz niebieskie wispy i wysyłają je do głównego kryształu.
  • Martwe Bricktrony generują mniejszego, żółtego wispa, który wraca do głównego kryształu i tworzy Bricktrona z powrotem po dwóch minutach oczekiwania.
  • Zabite Corruptrony wysyłają fioletowe wispy do kryształu osoby, która je zabiła. Warte sa tyle co niebieskie wispy.
  • Dodane zostały nowe cienie do wispów.

Nowy wygląd składów
Wielu powracających graczy miało problemy z odróżnieniem żelaza od kamienia. Postanowiliśmy odświeżyć wygląd brimstona, kamienia i żelaza tak by nie było już wątpliwości.



Usprawniony silnik
Dzięki usprawnieniom i poprawkom uzyskaliśmy lepsze czasy ładowania map.

Nowa mapa: Orosi Valley
Jest to nowa, oficjalna mapa dedykowana trybowi Podboju (2v2), ale grywalna także 1v1 czy w trybie Inwazji. Jest to symetryczna mapa z kilkoma stromymi klifami, oferująca uniknalną rozgrywkę bazującą na skrótach i wysokościach.



Nowa mapa: Riverains
Jest to druga, oficjalna mapa w aktualizacji 0.8 - została stworzona na potyczki 1v1 lub drużynowe 2v2 w nowym, odświeżonym trybie Podboju. Wąskie gardła zostały zaprojektowane tak by zmuszały graczy do konfrontacji. Jest to pierwsza mapa od czasów Pineburga, która posiada zbudowaną już konstrukcję. Jest nią stara, zrujnowana wieża strażnicza, zapewniająca strategiczną przewagę dla tego, kto ją zajmie i odbuduje.



Odświeżona mapa: Plteau Mont-Royal
Mapa ta była projektowana z myślą o trybie sandbox. Brakowało jej symetryczności, była niezbalansowana i tak dalej więc postanowiliśmy ją odświeżyć. Zapewne będziemy musieli ją jeszcze dopieścić ale mamy nadzieję, że w obecnej formie będzie już przyjazna i fajna do podbojów czy inwazji.
9
Aktualności / Kolejne nowości, które znajdą się w wersji 0.8!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kuzyn dnia Grudzień 17, 2016, 03:30:13 am »
Ostatnie dwie transmisje deweloperskie przyniosły wiele nowości, część z nich pojawi się w nadchodzącej aktualizacji 0.8, a część wciąż pozostaje tajemnicą.

Pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy. Nie ma już zadania "lumber task", czyli drwala. Został zastąpiony "harvest taskiem" czyli zbieractwem. Możemy zbierać nim drzewa jak i... kamienie oraz kryształy! Jakim cudem? Zobaczycie za chwilę.


Jak możecie zauważyć na tym obrazku, dochodzą rośliny, kamienie, kryształy i żelazo, które można umieścić na powierzchni.


Drzewa mogą mieć teraz różne wysokości, co wpłynie na estetykę otoczenia.


Rośliny także mogą mieć różną wielkość, tak wyglądają z bliska. W kolejnych aktualizacjach będą miały zastosowanie, na teraz są ozdobą.


A o to wspomniane wcześniej kamienie, kryształy i żelazo na powierzchni mapy.


Bricktrony będą mogły je normalnie zebrać, dzięki temu szybciej postawimy pierwsze umocnienia.


Zmieniono system spawnu o czym pisałem już wcześniej. Od teraz kryształy generują niebieskie dusze, shardy tak samo, dodatkowo za zajęcie ich dostajemy bonus. Zabite corruptrony czy bricktrony także oddają dusze. Gdy już osiągniemy konkretną ilość dusz, pojawi się nowa żółta, która może być zamieniona w bricktrona.


Walki mają nieco zmienione animacje, ale co ważniejsze od teraz łucznicy mogą walczyć wręcz, są oczywiście o wiele słabsi od rycerzy. Same potyczki trwają dłużej.


Dodatkowo łucznicy nie przewracają się teraz od trafienia kamieniem. Teraz po trafieniu lekko się zakołyszą, ale będą walczyć dalej.


Na tym zdjęciu mamy nowy blok kamienny, w jego wypustki można wstawiać drewniane łączniki...


... i budować dzięki nim nowe mosty.






Oraz dachy.


Co do mechaniki to usprawniono mikrozarządzanie jednostkami, wydając rozkazy kilkunastu jednostkom nie musimy już się denerwować, że stoją w miejscu, blokują się. Po wprowadzneiu nowego systemu idealnie się wymijają dzięki czemu ruch jest płynny.




To tyle jeśli chodzi o aktualizację 0.8, ale to nie koniec niespodzianek. Za jakiś czas zostanie wprowadzony prawdopodobnie crafting, czyli system tworzenia przedmiotów. Możemy już zobaczyć jak wygląda piec, stojak, stół czy skrzynia.




Czyżby Sauropod Studio planowało wprowadzenie bricktrona czarodzieja?  ;)


Na sam koniec mogę dodać, że trwają też prace nad oficjalną wiki, gdzie będą zawarte wszystkie informacje odnośnie gry. To na tyle!

Mam nadzieję, że podobają Wam się zmiany i nowości, które wychwyciłem, zapraszam do komentowania!
10
Aktualności / Nadchodzące nowości
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kuzyn dnia Grudzień 03, 2016, 01:25:37 am »
Pod tym adresem możecie obejrzeć zapis nowości ze streamu deweloperskiego. Będą one prawdopodobnie w nadchodzącej aktualizacji (ale nie jest to przesądzone na 100%), o to co udało mi się wychwycić:

Od teraz powiększanie terenu działania drwala czy zadania sprzątania nie wymaga klikania w jeden z czterech przycisków, okrąg możemy złapać i rozciągnąć w dowolnym miejscu.


Natomiast w przypadku zadań o polu prostokątnym można od teraz przeciągać także robi co pozwala na szybsze powiększanie lub zmniejszanie terenu. Dodatkowo dodano guzik odpowiadający za zmianę ustawienia schodów.



Tunele tymczasem są jeszcze bardziej przejrzyste i widzimy co tak naprawdę powiększamy.


Jeden z najmniej używanych bo niezrozumiały "landscape task" czyli zadanie formowania terenu, został odświeżony. Od teraz zółte bloki to te, które zostaną usunięte. Niebieskie zaś są blokami, które zostaną dobudowane.



W trybie Podboju nie ma już magicznych kopalni. Limit populacji nie jest wyznaczany przez kryształy, a poprzez shardy, czyli odłamki kryształów. Trzeba je zająć by zwiększyć limit swojej populacji. W trybie inwazji dusze Corruptronów będą zwiększały limit naszej osady.


Pojawiły się nowe bloki z wyżłobieniami. Co ciekawe w szczeliny można wpasowywać drewniane wsporniki, dzięki czemu można budować większe rampy. A pracownicy będą mogli też walczyć z wrogami.

Ciekawostka
Na dzień dzisiejszy w Sauropod Team pracuje 18 osób.
Strony: [1] 2 3 ... 10