Sierpień 22, 2017, 05:39:35 am

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kuzyn

Strony: [1] 2 3 ... 16
1
Aktualności / Prezentacja podboju i inwazji
« dnia: Sierpień 21, 2017, 04:13:31 pm »
Stworzyłem dwa filmy przedstawiające rozgrywkę w trybie podboju i inwazji, zapraszam do oglądania! :)


2
Zdjęcia i filmy / [Film] Inwazja, Zuma
« dnia: Sierpień 18, 2017, 02:52:58 pm »

3
Zdjęcia i filmy / [Film] Zawartość Castle Story 1.0
« dnia: Sierpień 18, 2017, 01:21:06 pm »
Stworzyłem dla Was taki o to filmik :)

4
Multiplayer / Tryb wieloosobowy
« dnia: Sierpień 18, 2017, 11:45:51 am »
Z racji tego, że wraz z premierą gry zmienił się sposób dołączania do gier wieloosobowych, nie musicie już specjalnie umawiać się ze znajomymi na wspólne granie. Wystarczy teraz wejść na listę dostępnych gier, gdzie widzicie wszystkie gry, w których wciąż brakuje graczy. Oczywiście, wciąż można umawiać się na forum czy discord, aby zgadać się na konkretną datę :)


5
Aktualności / Poprawka 1.0.0a
« dnia: Sierpień 18, 2017, 11:22:20 am »
Sauropod Studio dziękuje za wsparcie i raportowanie błędów. Dlatego wypuścili pierwszą łatkę z tymi najbardziej dokuczającymi:
  • Nieznaczne poprawki w balansie trybu podboju.
  • Jeśli host gry jest gotowy to gra znika z list serwerów.
  • Dodane wyjaśnienie jak zacząć produkować deski.
  • Colibri stało się mapą średniej wielkości.
  • Od teraz tryb debug jest dostępny w ustawieniach.
  • Nowe ikony roślin w edytorze map.
  • Poprawione obrażenia corruptronów przeciw blokom.
  • Limit wyboru maksymalnie 500 szkiców na raz.
  • Noc jest teraz nieco mniej mroczna.
  • Poprawki w wyglądzie różdżki maga.
  • Poprawka błędu 0% ładowania jeśli do gry wieloosobowej wejdzie więcej niż dozwolona maksymalna liczba osób.
  • Poprawka z pokazywaniem pełnym gier na liście serwerów.
  • Poprawka z pokazywaniem rozpoczętych gier na liście serwerów.
  • Poprawka błędu z kolejkowaniem niepełnego zestawu do produkcji.
  • Poprawka błędu ze stworzeniem pierwszego tunelu i jego błędną pozycją.
  • Poprawka szkicu drzwi.
  • Poprawka lagów Corruptronów w interakcji z robotnikami.
  • Poprawka z widocznym lobby gdy gracz pobiera mapę lub zapis.
  • Poprawka dołączania do gry, jeśli poprzednie połączenie się nie udało.
  • Poprawka brakujących roślin na mapie Nova.
  • Poprawka szumu na Tortuga.
  • Poprawka szumu na Kairos.
  • Poprawka osiągnięć, które były dostępne w trybie debug.
  • Poprawka "z-fighting" ze stołem rzemieślniczym.
  • Poprawka okrągłych bloków, które obracały się w menu.
  • Poprawka x-raya, który nie chował nowych bloków..

6
Aktualności / CASTLE STORY WYCHODZI Z EARLY ACCESS!
« dnia: Sierpień 17, 2017, 08:23:38 pm »

https://www.youtube.com/watch?v=wiyd3o0CXVY

Doczekaliśmy się tego dnia! Castle Story wychodzi z ery wczesnego dostępu! Uwaga! Cena wzrosła do 25$.
Oczywiście twórcy dalej będą pracować nad grą, już powstaje aktualizacja poprawiająca pierwsze błędy.

Credit Island

Wyspa, na której możecie odkryć ponad 30 000 nicków osób, które wsparły Castle Story na Kickstarterze. Lokalizacja nicków zawsze jest taka sama, dlatego użytkownicy mogą tworzyć mapę nicków.

Nowe tło nieba

Zmiana wizualna, nowy ruch chmur, zupełnie nowy księżyc oraz olbrzymi, zagadkowy monolit w tle. Ocean także doczekał się poprawki, zmianom uległo też oświetlenie.

Nowy przeciwnik: Warlock

Przeklęte kryształy napędzają tego wielkiego potwora po to by zniszczyć twój zamek! Warlock używa w starciu magii, ale uważaj na jego towarzyszy...

Poziomy Corruptronów i End-game trybu Inwazji

Od teraz w trybie Inwazji nowe fale Corruptronów nie dość, że będą liczniejsze, to jeszcze bardziej zaawansowane. A wszystko to dzięki systemowi poziomów przeciwników.

Dodatkowo, jeśli przetrwacie 60 falę to dostaniecie komunikat o wygranej, ale oczywiście możecie kontynuować rozgrywkę

Nowe jednostki wojskowe

Do gry wchodzą 4 nowe jednostki wojskowe:
  • Halabardnicy - walczą halabardami, są tańsi w produkcji od rycerzy, ale ich atak pozostaje taki sam. W zamian mają mniej obrony i ciężej jest im utrzymać się w walce.
  • Kusznicy - mają mniejszy zasięg niż łucznicy, ale zadają większe obrażenia. Niestety są drożsi w produkcji.
  • Magowie - ich podstawowym działaniem jest atak różdką, mogą też leczyć jednostki wokół siebie kosztem niezdolności do ofensywy.
  • Alchemicy - jedyna jednostka, której kończy się amunicja: granaty. Zadaje niskie obrażenia jednostkom, natomiast świetnie radzi sobie z budynkami.

Nowe surowce

  • Bomby - amunicja alchemików. Wysadza konstrukcje.
  • Tkaniny - tworzone z włókien roślinnych uzupłeniają oręż Alchemików, Magów i Łuczników.
  • Liny - także stworzone z włókien, potrzebne do mostów linowych i łuczników
  • Koła zebąte - tworzone z żelaza koła służą kilku jednostkom oraz katapulcie.
  • Szkło - używane do bomb i kilku warsztatów.

Nowe stacje rzemieślnicze

  • Miejsce do rąbania drewna - jest pierwszą strukturą jaka zostanie przez Ciebie zbudowana. Dzięki niej można produkować deski.
  • Piec - Wciąż produkuje sztaby żelaza, a można w nim też tworzyć szkło.
  • Warsztat tkacki - tutaj wszystkie włókna są przetwarzane na liny i tkaniny.
  • Stacja rzemieślnicza - była już wcześniej, ale teraz tworzy zestaw halabardnika i łucznika oraz latarnie.
  • Kuźnia - tworzy koła zębate i zestawy rycerzy.
  • Ołtarz - tutaj powstają wardy oraz zestawy magów.
  • Sklep maszyn - jeśli chcecie mieć w drużynie kusznika to potrzebujecie tej stacji, dodatkowo robi pułapki.
  • Laboratorium - w tym miejscu powstaje zestaw alchemika oraz bomby.


Nowe bloki

  • Korbele
  • Parapety
  • Merlony

Nowe UI: Menu i minimapa



Dzięki nowemu UI szybciej możemy rozpocząć rozgrywkę, poprawia też wrażenia estetyczne. Minimapa natomiast informuje nas o kryształach i postępach w zajmowaniu ich przez wrogów.

Corruptrony niszczą bloki

Dzięki nowej sztucznej inteligencji Corruptrony skupią się bardziej na dostaniu się do kryształu niż atakowaniu pojedynczych jednostek.

Wbudowana pomoc


Jeśli nie macie czasu czytać wiki lub potrzebujecie szybkiej i konkretnej informacji, to będziecie mogli skorzystac z wbudowanej pomocy w trakcie rozgrywki.

Debug mode
Można go nazwać czymś w stylu "creative mode". Pozwala tworzyć budowle jednym kliknięciem, przyspieszać czas, a także go zmieniać oraz tworzyć wszelkie jednostki.

Nowe efekty wizualne terenów i roślin

Dzięki tym zmianom Castle Story wygląda ładniej, śnieg, koniczyny, nowa trawa to jedne z kilku zmian graficznych.

Nowe mapy

  • Komorebi (mała, podbój, jedno i wieloosobowa).
  • Arecibo (średnia, inwazja, jedno i wieloosobowa).
  • Tortuga (duża, podbój, jedno i wieloosobowa).
  • Nova (olbrzymia, sandbox, jednoosobowa).

Ulepszony system walki

Od teraz paski życia i wytrzymałości będą migać jeśli ich wartości ulegają zmniejszeniu. Dzięki temu widzimy, które jednostki są narażone na atak.

Publiczna lista serwerów
Została dodana publiczna lista serwerów, dzięki temu widzimy wszystkie dostępne gry. Nie trzeba już bawić się w wysyłanie linków do profili graczy.

Osiągnięcia Steam
Jak sama nazwa mówi, będzie można zdobywać osiągnięcia na Steam.

Lokalizacje
Podstawowe języki wspierane przez Castle Story to angielski i francuski.

7
Aktualności / Znamy już wymagania sprzętowe
« dnia: Sierpień 17, 2017, 01:53:40 pm »
Parę dni temu zostały opublikowane oficjalne wymagania sprzętowe dla Castle Story. O to one:

Windows


MacOSX


SteamOS i Linux

8
Aktualności / Premiera? Data premiery?
« dnia: Sierpień 17, 2017, 11:57:14 am »
Sauropod Studio odpaliło dosyć zagadkową transmisję z licznikiem, który odlicza do 18:00 polskiego czasu. Czy to oznacza, że dzisiaj dowiemy się kiedy wyjdzie Castle Story 1.0? A może stanie się to dzisiaj?



https://www.youtube.com/watch?v=ltO17mIHcqE

9
Aktualności / Podsumowanie aktualizacji 1.0
« dnia: Lipiec 29, 2017, 02:40:04 am »


Krótkie podsumowanie ostatniego przeglądu zbliżającej się wersji 1.0 znajdziecie poniżej. Najważniejsze jest jednak to, że aktualizacja 1.0 oznacza wyjście z Early Access. Kiedy to nastąpi? Według Shatojona szybciej niż się tego spodziewamy!

  • zupełnie nowe menu (wygląd)
  • wbudowane panele pomocy w trakcie gry (boczne menu)
  • minimapa (zarys wyspy, pole widzenia, kryształy, jednostki)
  • "debug mode" (możliwość tworzenia przeciwników, bricktronów, surowców, stawiania budowli, przyspieszanie czasu, zatrzymywanie czasu, zmiana czasu)
  • stół do rąbania drewna (tworzy deski)
  • stół rzemielśniczy (nowa tekstura, tworzy zestaw halabardnika i zestaw łucznika)
  • kuźnia (tworzy zestaw rycerza, koła zebąte)
  • stół do maszyn (pułapki na niedźwiedzie, zestaw kusznika)
  • laboratorium (tworzy wybuchające beczki, bomby i zestaw alchemika)
  • warsztat tkacki (tworzy liny i tkaniny)
  • ołtarz (tworzy pylony, sentinele, latarnie, healing wardy, capture wardy i zestaw wynalazcy (walczy różdżką))
  • nowy system leczenia (bricktrony leczą się zawsze poza walką, ale bardzo powoli, główny kryształ nie leczy, odpowiada za to healing ward)
  • nowy system tworzenia wardów (od teraz mogą być składowane, wytwarzane są na ołtarzu)
  • usprawnienia SI corruptronów (skupiają się na dojściu do kryształu, są bardziej agresywne wobec budowli)
  • nowe mapy
  • "Credit Island" (wyspa z nickami wszystkich darczyńców z Kickstartera)
  • halabardnik (tańszy od rycerza, taki sam atak, mniejszy pancerz, mniej odporny na ataki
  • wynalazca "artificer" (atakuje różdżką z daleka, może też leczyć aurą będąc w odpowiednim stanie, ale nie może wtedy atakować ani biegać)
  • kusznik (mocnijeszy od łucznika)
  • alchemik (rzuca granatami, ma ograniczoną ilość amunicji)
  • nowy przeciwnik Warlock (strzela pociskami magii oraz tworzy trzy corruptrony)
  • szkło (wytwarzane w piecu)
  • lina (wytwarzana w warsztacie tkackim)
  • tkanina (wytwarzana w warsztacie tkackim)
  • wiele nowych kamiennych bloków (łuki, kolumny, wsporniki, dachy)
  • nowa tekstura drzwi
  • paski życia migają gdy postać jest atakowana
  • w tle widać księżyc z fioletowym światłem (jak corruptrony)
  • gdy nadchodzi noc, widać lekką mgłę poza obszarem widzenia
  • nowe tekstury gruntu i roślin nie zostały potwierdzone, aczkolwiek w grze obecny jest śnieg, może to świadczyć o tym, że prace nad tymi elementami wciąż trwają
  • nowe tekstury gruntu, roślin i śnieg wejdą jednak do gry, znalazły się już na oficjalnych zdjęciach gry na Steam


















10
Aktualności / Odp: Rewolucja przy okazji 1.0?
« dnia: Lipiec 25, 2017, 07:27:57 pm »
Nie próbowałem jeszcze reinstalować gry, może to coś pomoże.

Mam jeszcze pomysł żeby po prostu zagrać na nowej mapie, bo ta na której gram jest z przed aktualizacji, a pamiętam że większość mapek na których grałem po aktualizacji albo mi się bugowała albo w ogóle nie chciała się przeinstalować na nowy update.

Jak uda mi się rozwiązać problem to dam znać : )

A tak poza tym jak w ogóle zagrać na multiplayer?
Kiedy wchodzę na multi to nie wyszukuje mi żadnych graczy, czy to jest spowodowane zbyt małą popularnością i trzeba się umawiać na grę w multiplayer, czy jest coś nie tak u mnie?

Na discordzie Castle Story jest pełno osób chętnych do gry. Nie ma czegoś takiego jak wyszukiwarka graczy, a grać można poprzez zaproszenia Steam.

11
Aktualności / Odp: Rewolucja przy okazji 1.0?
« dnia: Lipiec 24, 2017, 10:47:31 pm »
Magazyny mam ustawione faktycznie pod odpowiednie surowce ale staram się by zawsze Briktrony miały miejsce gdzie odłożyć na pusty magazyn, ponieważ jeśli brakuje im miejsca na odłożenie surowców to zaprzestają pracy a one u mnie właśnie wariują tak jak opisałem wyżej.
Poza tym piszesz że może to być z powodu braku miejsca w magazynie, ale co to ma do rzeczy kiedy budują budowle z cegiełek i zabierają je z magazynów, zostaje puste miejsce po czym kiedy wariują odkładają je na pierwsze wolne miejsce, zabierają z powrotem i znów idą postawić jeden, i tak w kółko, wg mnie nie ma to nic wspólnego z brakiem miejsca w magazynach.

Wiem że Briktrony mają automatyczny system przypisywania do poszczególnych prac co jest super pomysłem ale nie sądzę by to miało jakiś wpływ na te ich wariacje.

Jak wrócę z urlopu może w wolnej chwili zrobię filmik z ich zachowaniem by to jaśniej przedstawić.
Pozdrawiam.

Jeśli uważasz, że coś wynika z błędu gry to powinieneś zgłosić to tutaj: https://sauropodstudio.zendesk.com/hc/en-us

12
Aktualności / Odp: Rewolucja przy okazji 1.0?
« dnia: Lipiec 21, 2017, 09:26:21 pm »
Cześć, mam problem,

a mianowicie moje briktrony dziwnie się zachowują, już tłumaczę,
kiedy zbuduję coś, jest blueprint, daję ok i briktrony zabierają się do budowy, idą np. po cegiełki, każdy z briktronów bierze jeden i kierują się do blueprinta ale w momencie kiedy pierwszy który dotrze na miejsce postawi go cała reszta ma nad głowami że Storage jest pełny po czym wszystkie wracają się z powrotem do magazynów odkładają cegiełki po tym znów wszystkie zabierają cegiełki i znów idą do blueprinta i tak sytuacja się powtarza w kółko co powoduje że zbudowanie prostej budowli trwa niekiedy ponad godzinę.

Do tego jaja są jak mają zbudować coś z drewna/desek bo znów biorą po 3 deski a kiedy pierwszy postawi jedną deskę wszystkie natychmiast się wracają i tak w kółko.

Zauważyłem że jeśli przyporządkowałem briktrony do zadań i każdy z nich miał co robić, np. jedni ścinali drzewa a inni kopali query to jakoś sprawniej to szło, nie zacinali się tak.

Mam jeszcze jeden problem, kiedy np. kopią kopalnie (query) albo tunel to przy odnoszeniu kruszonego kamienia do magazynów dzieje się prawie to samo ponieważ kiedy pierwszy odniesie kamień do magazynu to pozostałe kierują się pod ten początkowy niebieski kryształ (głowny) i pod nim wysypują całość przez co zmuszony jestem ustawić tam punkt czyszczenia bo inaczej zasyfili mi tak to miejsce bo kamień zaczął się scalać i budowały mi się pagórki, strasznie to wkurza bo rozrzucają w ten sposób też deski i bloczki.

Czy wiecie coś o tym i jesteście mi w stanie pomóc? Pozdrawiam Mateusz.
Bricktrony mają teraz automatyczny system zarządzania i pracują po swojemu jeśli ich nie ruszasz. Jeśli wyrzucają surowce pod niebieskim kryształem to znaczy, że nie mają miejsca w magazynie (może być przypisany do innego surowca albo nie być żadnego wolnego).

13
Aktualności / Rewolucja przy okazji 1.0?
« dnia: Lipiec 09, 2017, 03:54:33 am »
Przeglądając ostatni stream twórców możemy natknąć się na następujące rzeczy:
  • podłoga z kamienia
  • różne rodzaje roślin
  • Credit Island - wyspa, na której wydobyte kryształy mają imiona osób wspierających grę na Kickstarterze. Można z nich utworzyć Bricktrony o imionach wspierających.
  • śnieg! w development build jest tekstura śniegu, być może dojdą śnieżne mapy?
  • różne rodzaje traw
  • zapowiedziany tryb kreatywny - odróżnia go od sandboxu to, że nie ma potrzeby zbierania surowców i budowy poprzez Bricktrony
  • litery, nie wiadomo jeszcze po co, ale twórcy wprowadzili je do gry jako fizyczne obiekty
  • minimapa, która pokazuje kryształy oraz ukształtowanie terenu od góry
  • nowe pracownie: stół alchemika, stół drwala, stół do maszyn, kowadło, koło do nawijania nici, ołtarz
  • by zbudować magazyn, będziemy musieli w specjalnym miejscu pociąć bale drewna na deski
  • nowe bloki/przedmioty: ozdobne, kamienne łuki (pełne), szkło, materiał (z włókien roślin), lina (z włókien roślin), bomby, zestaw alchemika, koło zębate, zestaw kusznika, zestaw geomancer, halabarda, kamienne narożniki, kamienne wsporniki i możliwość budowania na nich kamiennych bloków
  • nowy tryb pieca: od teraz możemy zlecać polecenia pętle, czyli np. robić 3 sztaby żelaza i jedno szkło non stop w tej kolejności i powtarzać czynność cały czas
  • łucznik: od teraz potrzebuje materiałów i lin z włókien zamiast samych włókien
  • animacja zbierania roślin
  • rycerz: od teraz jego ekwipunek tworzy się na kowadle
  • alchemik: rzuca bombami zadającymi obrażenia
  • pułapki: od teraz są tworzone w pracowni i składowane w magazynie
  • kusznik: strzela z kuszy
  • wardy: od teraz tworzy się je na ołtarzu
  • geomancer: strzela kulami magii z różdżki i prawdopodobnie leczy jednostki
  • halabardnik: używa halabardy tworzonej na zwykłym stole tam gdzie zestawy łucznika, będzie używał jej do kłucia przeciwników













Dodatkowo Shatojon twierdzi, że wersja 1.0 zbliża się. Czyżby wszystko miało trafić do finalnej wersji? Oczywiście są to rzeczy z buildu testowego, nie wszystko musi znaleźć się w aktualizacji ;)

14
Poradniki / Castle Story Wiki
« dnia: Czerwiec 09, 2017, 09:14:31 pm »
Jeśli szukacie dokładniejszych informacji o grze, trybach, blokach, postaciach itd. zajrzyjcie na Wiki przygotowaną przez twórców:

15
Aktualności / Wersja 0.9 zawitała na Steam
« dnia: Czerwiec 09, 2017, 05:27:30 pm »
Warto zaktualizować Castle Story na platformie Steam, właśnie ukazała się wersja 0.9, więcej możecie poczytać o niej w tym temacie. Jeśli zauważę jakieś zmiany w stosunku do tego co zapowiadano to poinformuję Was w tym wątku (cały czas nie ma oficjalnego change logu od tworców).

Strony: [1] 2 3 ... 16